Jul 9, 2009

B-day - Attack of the Giant Slugs
Igår var det med sorg som jag insåg att det inte räckte med att trycka in 37 som min ålder på löpbandet. Jag hade automatiskt tryckt in 37 som svar på maskinens fråga på hur gammal jag var. Nu tvingades jag korrigera åldern genom att trycka upp ett snäpp till 38.

Jag hade tänkt ta det lungt och inte fira så mycket min födelsedag, men min granne var ute i trädgården. Hon var ensam hemma då hennes kille var tvungen att representera på en Kid Rock konsert och pysslade lite i trädgården. Hon tyckte definitivt att vi skulle fira min födelsedag och det faktum att hon numera är en dansare på Coyote Ugly baren med några drinkar. Sagt och gjort, vi tog två cosmopolitans ute i trädgården allt medan vi slog mygg, tittade på eldsflugorna och skvallrade.


Sedan så fick jag den brillianta iden att lära henne hur man gör galliano hot shots. Hon hade kaffe och jag hade alla andra ingredienser hemma hos mig.

Vi har ett snigelproblem i våran trädgård det här året tack vare allt regn. Sniglarna är stora och leopardmönstrade i svart och grått. Egentligen så borde sniglarna vara Louis Vitton mönstrade för att passa in i gayborhooden. Min kompis R råkade trampa på en och jag råkade ta på en som sniglat sig upp på gräddburken. Isch!

Om man tittar riktigt noga så ser man snigel uppe till vänster på flaskan mitt i det blåa.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Sniglar i trädgården - usch så äckligt. De ska serveras med vitlök, då är de som bäst.

Jag har nu fixat vår reklamfilm, så du kan se den på min blogg och säga vilket avsnitt du tycker är bäst.

PS. Hälsa din granne!

DOA said...

Speciellt när man trampar på dom och man är barfota. Det var inte jag utan min granne! Isch!