Jul 6, 2009

Take My Breath Away
Idag gick jag till gymmet för första gången efter min operation. Det har tagit längre tid än planerat att bli av med infektionen i bihålan trots att den dränerades ut kirurgiskt. Det kirurgiska ingreppet hindrade mig inte från att stoppa i mig en massa onyttigt och gå upp runt 2.5 kg i vikt. Jag kanske borde ha bett om att få munnen ihopsydd så att jag kunde ha sluppit att gå upp i vikt. 

Gymmet var sig likt. Massor av hett och svett som ett stadshotell en lördagskväll. Fast avsevärt snyggare och mer gay än en vanlig lördag på ett stadshotell någonstans i Sverige. Jag körde min vanliga uppvärming det vill säga brände 200 kalorier genom att gå på löpbandet med maxlutning. Efter det gick jag till boxningsrummet och körde armhävningar och situps. I rummet var det redan en kille som övade inför en dansaudition, givetvis till Brittney Spears. Duh, det är ju ett gayigt gym. Han dansade elegant och tufft till låten Circus. Allt medans jag stånkade som en strandad vitval på golvet med mina armhävningar och situps. 

Efter allt floppande på golvet så återvände jag till löpbandet för ytterligare 200 kalorier gång i uppförsbacke. Jag trodde på allvar att jag skulle få hjärtstillestånd eller i alla fall svimma mot slutet. Min kondition är urusel. Förhoppningsvis tar det inte många veckor innan jag fått tillbaka flåset och slipper ha nära döden upplevelser på löpbandet. 

4 comments:

Håkan Steenberg said...

Kul att du är tillbaka till träningen igen. Kroppen har vad man kallar "muskelminne", så det går rätt snabbt att få tillbaka flåset.

Kör hårt!

DOA said...

Jag hoppas det för jag hade så himla hög puls. Det brukar ta mig tre gånger efter sjukdom att komma tillbaka. Jag får hoppas det gäller för mig den här gången också.

Livet på den mörka sidan said...

Du det går snabbare än vad du tror att få tillbaka flåset ! :)

Pinglan said...

Gaah, ja detta med att komma i gång. Har själv haft uppehåll på två veckor pga för mkt jobb och det tar alltid emot att komma i gång just för det försämrade flåsets skull. Men men.. gårdagens löprunda gick ok i alla fall :-D