Jul 18, 2009

Tecken till varandra
Alla som är uppvuxna under 80-talet minns väl TV-programmet för döva som hette Tecken till varandra. Mänskligheten har väl alltid sänt tecken till varandra. Under 1700-talet så hade kvinnorna ett helt teckensystem baserat på hur de använde sig av solfjädern. Bögarna anammade tidigt ett teckensystem baserat på färger. Ett tag var näsdukar av olika färger i bakfickan ett vedertaget signalsystem. Nu har det signalsystemet blivit överklass dvs övergått till slipsar åtminstone i New York. 

Jag var på en tillställning idag där män i kostym träffades och minglade över drinkar. Alla var klädda i kostym och hade slips. Färgen på slipsen talade om vilket sexuellt intresse man hade. Här följer en lista på färgkoderna. Jag lämnar till er att gissa vilken färg min slips hade.  

COLOR = MEANING

BLACK = SM

GREY = BONDAGE

WHITE = UNDERWEAR WITH A TIE

RED = FROTTAGE/RUBBING BUT NO PENETRATION

LIGHT BLUE = ORAL SEX

NAVY BLUE = ANAL SEX

PINK = DILDO PLAY

YELLOW = WATERSPORTS

ORANGE = KEEPS SUIT ON DURING SEX

TEAL = COCK & BALL TORTURE

GREEN = DADDY/BOY SEX

ROBIN EGG BLUE = 69

AQUA = WET & MESSY PLAY

MAUVE = FOOT FETISH - SHOE & SOCK PLAY

DARK PINK = SUB-DOM PLAY

FUCHSIA = SPANKING

GOLD = 3-WAY

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Wow, det där är ju en jättekul idé. Kanske nåt vi ska ha som dogtags på Pride nästa år? Superkul idé iallafall - måste jag införa här i Stockholm på nåt sätt.

DOA said...

Hahaha, glad att jag kan inspirera så här över pölen.