Jul 22, 2009

Överraskning
Idag när jag kom hem så stod det ett paket eller snarare en vadderat kuvert upplutat mot min ytterdörr. Jag har ingen aning om hur postiljonen kom in i vårat hus då ytterdörren är låst. Så var det med den säkerheten att ha låst ytterdörr. 

Hur som helst så var det en försenad födelsedagspresent från E. Inuti paketet fanns ett kort och två inslagna paket. Ett av paketen innehöll tre par strumpor från Brothers. Det är en sak jag inte kan leva utan, svenska strumpor. Amerikanska finstrumpor är bara konstiga och har underlig passform. 

Minutiöst och vackert inslagna paket är Es kännetecken. 

Det andra paketet innehöll en deckare av Niclas Ericsson som heter Familjehemligheter. Jag har sett hans profil på qx och läst om boken. Jag blev lite sugen på att läsa den, men gjorde aldrig slag i saken. Nu har jag dock fått boken. Hurraaa! Fast den får inte följa med till beachen med tanke på vad som händer förra boken jag tog med ut. Den är fortfarande på tork och jag lär nog läsa den ute i trädgården med tanke på hur mycket sand det är mellan sidorna. 

3 comments:

Pinglan said...

Paket vid dörren är aldrig fel! Det händer alldeles för sällan. Hoppas att foten är bättre!

DOA said...

Jo, det var kul att få presenter. Foten är mycket bättre. Dax för en ny dos sol imorgon. :-)

Håkan Steenberg said...

Oj, jag har helt missat att du fyllt år! Grattis, grattis i efterskott!

Många pride-stressiga kramar.