Jul 19, 2009

Badpremiär
Idag har jag haft badpremiär om än ofrivilligt. Jag hade övertalat J att åka ut till Jones Beach med mig. Nåja, det var inte så svårt att övertala en villig. Jag är inte helt säker på om detta räknas som en dejt, men en sak var säkert och det är att det var minnesvärt. 

Vi låg och pratade som bäst och njöt av solen när en jätteströvåg bröt över sandbanken vi låg vid och dränkte oss. Tidvattnet hade smugit sig in och överraskat oss. Jag minns att jag såg min pocketbok flyta förbi tillsammans med mina gympadojjor. 

Genomdränkta kläder och prylar på tork.

Turligt nog är min väska vattentät så alla mina viktiga prylar som mobil, kamera, iPod och plånbok var torra. Annat var det med våra filtar och handukar. Dom var genomblöta. J bara skrattade åt det hela medans vi hjälptes åt att vrida ur vattnet ur våra handukar. 

J står och är glad trots att vi blev blöta.

En tröst i eländet var att dom supersnygga vältränade pojkarna som var granne med oss också blev dyblöta av vågen. Att vara snygg må stoppa pojkarna på gatan i Chelsea, men tidvattnet rår utseendet inte på. 


2 comments:

Håkan Steenberg said...

Och hur gick det med daten? Vi vill ha alla detaljer!

DOA said...

Vet inte riktigt hur det gick. Vi hade trevligt och så. Det var andra dejten, men vet som sagt inte riktigt var vi står just nu.