Jul 22, 2010

Dagens panikattack
Idag var det sista jobbdagen innan semestern. Jag flyger till Stockholm imorgon eftermiddag så jag är ledig hela dagen. Precis innan jag skall gå för dagen så skall jag ta fram mitt pass som jag förvarar på jobbet. Den ligger inte i den säkra foldern. Oj, jag blev lite smått orolig, men tänker att den ligger nog i byrån hemma.

Väl hemma så kollar jag byrån och den ligger inte i dokumentlådan eller någon annan låda. Jag börjar få panik. Vart har jag gjort av passet. Jag börjar kolla lite överallt på mina "bra ställen" men kan inte lokalisera passet. Trots paniken så tänker jag till lite extra. Jag börjar gå igenom mina kostymer. Minsann! Passet ligger i en innerficka i en kavaj som jag inte använt på ett bra tag.

Jag måste ha gjort någonting med passet och sedan lagt den i kavajfickan för att ta det tillbaka till kontoret, men glömt att lägga det i säkert förvar. Hur virrig får man vara? Nu har jag dock allt jag behöver inför resan. Dock återstår det att packa väskan. Jag har inte riktigt kommit igång än. Jag är alldeles för bra på att skjuta upp saker. Nej, nu skall pappas pappkappsäck packas!

No comments: