Jul 30, 2010

REGN JÄVLA REGN!
Igår verkligen öste regnet ned. Jag skulle leta jeans för mitt ex D på Weekday. Han vill ha ett par Cheap Monday jeans. Jag tog mig dit trots ösregn. Tittade lite på olika modeller men var inte så säker på vad jag skulle köpa och storlek så jag sköt upp köpandet. Tog mig till Patricks och hängde med A och väntade på att ösregnet skulle avta. Det tog ett bra tag. Därefter så åkte jag hem till Lilla Essingen.

På kvällen så gick T och jag till prideparken trots att det fortfarande duggregnade. Vi trotsade vädrets makter vilket många andra hade gjort. Ingången till parken var allt annat än välkomnande. Ösregnet hade omvandlat gräset till en gyttjepöl. Arrangörerna hade försökt lägga ut pressenningar över leran. Det kändes lite ostadigt att gå på presseningar ovanpå lera. Nu så gick det ju rätt bra trots allt.

Regnet avtog så småningom och vi träffade en massa kompisar. M fd New Yorkbo numera från London var där med sin pv. E från Gävle var också där. Vi hade det himla roligt mot slutet tack vare att E var i högform och fick igång partyt.


No comments: