Jul 7, 2010

Hett och Svett
Det är typ världens värmebölja i New York just nu. Morgontemperaturen idag var över 30 grader och det förväntas bli närmare 40 grader varmt i eftermiddag. Jag släpar mig till kontoret trots min förkylning för luften är sval och skön på mitt kontor. Min luftkonditioneringsanläggning klarar inte riktigt av att kyla ned min lägenhet lika effektivt, så jag föredrar kontoret just nu.

Att ta sig till kontoret däremot är ett gatlopp i hettan. Missar jag ett tunnelbanetåg så vet jag att jag kommer att bli genomsvettig medans jag väntar på tåget. New Yorks tunnelbanestationer hare inte luftkonditionering och blir stekheta under sommaren.

Hittills har jag haft tur med tågen. Vi får väl se hur det går i framtiden. Det är lite absurt att titta på väderleksrapporten och önska sig svalare väder som svensk. Tyvärr så verkar det inte finnas någon lindring i sikte den närmaste tiden. Det är bara att svettas.

No comments: