Jul 1, 2010

Midsommar och stolthet
Det har varit lite trögt med bloggandet för mig den senaste tiden. Jag har varit lite sliten efter den senaste helgens festande. Det var ju midsommar och då var jag stolt svensk. På söndag var det prideparad i New York och då var jag stolt bög.

Vädret på midsommaren var underbart med strålande sol och trettio grader varmt. Jag jobbade bara halvdag och drog sedan ned till Battery Park för den traditionella svenska midsommarfirandet. Vi hade tur och hittade ett bord att duka upp all mat på.

Ett fint picknickbord med hälsningar från New Yorks renhållningsverk.


Så här fint hade vi dukat upp vår midsommarmat.


Andra hade mer snygga bord. Är det där ett Josef Frank måntro i bakgrunden av bilden?


Så här stolt svensk var jag på midsommar.

Det var trevligt att ligga att sitta och käka sill och potatis, samt sjunga snapsvisor och snapsa. När det började skymma så packade vi ihop och gick på efterfesten. Den gick av stapeln på en klubb på 29e gatan som heter Amnesia. När jag kom dit i god tid för att ta del i "open bar" så hade stället ännu inte öppnat. Tydligen hade elen gått och dom var tvugna att fixa det innan dom kunde släppa in oss. En timme senare så var det dags att komma in.

Dom var snälla nog att ha open bar från och med öppnandet av klubben. Gratis sprit är farligt. Resten av kvällen gick i minnesluckans tecken. Fast turligt nog så betedde jag mig hyfsat enligt mina kompisar. Baksmällan dagen därpå var inte att leka med. Jag har glömt bort hur dåligt jag mår efter att ha druckit en massa starksprit. Jag får ta pridesöndagen lite senare i ett annat inlägg.