Jul 29, 2010

Tour-of-duty-dag
Igår var det verkligen en tour-of-duty-dag, fast en rolig sådan. Jag hoppade på ett förmiddagståg till Uppsala. Käkade lunch på Domtrappskällaren med min kompis T. Därefter blev det en lång fika med E. Linnebullarna blir bara större för vart år som går. Efter fikat så tog vi en promenad genom Uppsala innan hoppade jag på tåget tillbaka till Stockholm.

Jag mötte upp med en bunt kompisar vid Sergels torg för att gå på prideparkens invigningsvipmingel. Tack P för att jag fick komma in på din biljett. Där på vipområdet så träffade jag min idol Margareta Ribbing. Det var trevligt att byta några ord med henne och även bli fotad. Fast jag lägger inte upp bilderna av hänsyn till Margareta Ribbings önskemål.

Jag hann även med att åka en sväng till Götgatsbacken och hälsa på A som jobbade. Han var väldigt stressad, men på gott humör. Efter det var det bara att åka hem och bli insläppt av mina eminenta värdar. Jag tror jag somnade omedelbums när huvudet mötte kudden.


No comments: