Jul 6, 2010

Sommar och sol och grönt snor
Jag var ledig i måndags tack vare att det var 4e juli dagen innan. Jag hade planerat en utflykt till gaydelen av Jones beach. Jag vaknade redan vid sju och kände mig inte alls pigg. Jag insåg snabbt att jag blivit förkyld. Det var därför det var så tungt att springa i söndags.

Jag släpade mig dock iväg till beachen. Jag kunde lika gärna vara på beachen och må risigt som att ligga hemma med luftkonditioneringen på fullt ös medvetslös. Det var lite svalare på beachen tack vare havsbrisen, men solen sken obarmhärtigt från en klarblå himmel. Jag klarade inte av att vara många timmar på stranden trots att jag sprejade mig med solskyddsfaktor 70. Solen var bara för stark. Det var bara att åka hem till ett stekhett Manhattan för att undvika brännskador.

Väl hemma så ville M träffas och ta en bira på Woody's. Jag släpade mig dit med i slow motion och i skuggan bara för att upptäcka att stället var stängt. Jag som hade sett fram emot en bit mat och lite iskall bira. Istället blev det Benny's Burritos. Det var dock inte helt fel med lite texmexkäk och några iskalla Coronas. Vi hamnade också en sväng på Boxer så jag såg min favvobartender B. Vi blev dock inte långvariga för jag var ganska så slut efter att ha varit ute i den friska havsluften och M var trött efter att ha jobbat hela dagen.

No comments: