Jul 10, 2010

Sjusovaredagen
Idag har förkylningen verkligen tagit ut sin fulla rätt. Jag var vaken och hostade ända tills klockan halv på natten. Min imitation av kameliadamen resulterade i att jag låg och sov ända tills ett idag. Vaknade upp lagom till att kolla på Tyskland - Uruguay fotbollsmatchen, givetvis från sängen. Livet i New York är oftast så hektiskt att jag glömmer att lyssna på min kropp.

Det straffar sig i längden och nu har min kropp bestämt sig att jag behöver vila. Fast helt slö kommer jag inte att vara idag. Det blir en inflyttningsfest ikväll. Det är egentligen min kompis Ms kompisar som har festen. M vill ha lite moraliskt stöd på festen för han vill inte stanna för länge. Han har gett mig stränga order om att vi skall gå klockan elva. Vi får väl se hur det blir med den saken.

No comments: