Jul 12, 2010

Trötter
Ibland blir jag lite trött på min chef. För det mesta så är han på hyfsat gott humör, men idag var han det inte. Vi hade ett möte idag och där diskuterade vi bland annat en knepig patentansökan. Min chef förhörde mig på när det deadlinen var, när jag skulle gå på semester osv. Han vet mycket väl när jag skall gå på semester för det har jag talat om för honom flera gånger. Trots det så såg han förvånat på mig när jag berättade om mina semesterplaner och frågade sedan spydigt. "When is this going to be done?"

Jag rörde inte en min, fastän jag blev ganska så sur. Jag släpade mig till jobbet förra veckan trots att jag var sjuk för jag inte har tid att ligga hemma. Jag går i stort sett alltid sist av alla i gruppen och försöker verkligen få klart de projekt jag har liggandes på mitt skrivbord. Allt man får som tack är en spydig kommentar från chefen. Morr! Tur att det finns rosevin. Sitter just nu och tar mig ett glas och lugnar ned mig efter att igen ha gått sist hem av alla från jobbet.

No comments: