Jul 2, 2010

Pride
New Yorks prideparad gick av stapeln i söndags. Det var typ årets varmaste och fuktigaste dag. Jag träffade mina kompisar vid två för att gå och titta på paraden. Vi var alla varma, svettiga och griniga. Det slutade med att vi hamnade på en mexikansk restaurang istället. Dom hade iskalla frozen margaritas där. Mer stolthet än så hade vi inte. Efter att vi kylt ned oss i någon timme så gick vi faktist till prideområdet och kollade lite. Det var dock alldeles för varmt för att vi skulle orka stanna där en längre stund. Istället så beslöt vi oss för att gå till en bar.

Vi prövade med Pieces som låg närmast men dom hade kö in. Vi pallade inte med detta utan gick till Boxer. Stället var knökfullt och tyvärr så fungerade inte luftkonditioneringen. Det var som en mänsklig ångbastu därinne. Vi tog dock en öl där för vi träffade på gemensamma vänner där. Jag noterade att min favvobartender B minsann hade jock strap under sina shorts. Trevligt!

Efter en snabb öl så drog vi till XES som också var packat, men dom hade i alla fall fungerande luftkonditionering. Prisa gudarna! Vi stannade där resten av kvällen och festade rätt vilt. Det slutade med att vi dansade på borden. Nämde jag att det var trångt där? Det enda ställena som det fanns plats att dansa på var borden och sofforna. Kul var det även om det kändes i hela kroppen dagen efter. Min hjärna må tro att jag är 25 och pallar med att dansa på bord till sena natta, kroppen har en annan ide. Jag var rätt leabröten dagen därpå, men det var det värt.

No comments: