Jul 11, 2010

Flashmob
Igår så gick jag på inflyttningsfest med min kompis M. M kom och hämtade upp mig vid nio. Vi var tvugna att gå över till 7e Avenyn och ta ettans tunnelbana då lokala tågen inte gick på 8e Avenyn. När väl tåget kom så fick vi en chock. De tre främre vagnarna var fulla med folk som var klädda för karneval. Det fanns tom två killar på styltor. Hur dom kom in i tunnelbanevagnen är ett mysterium. Dom var i princip dubbelvikta. Det var i vilket fall en ganska så trevlig flashmob. Turlig nog så åkte vi bara en station. Det var lite fööör intensivt för min smak.

Inflyttningsfesten var trevlig. Det var kul att se hur den andra 10% lever i New York. Lägenheten var i ett luxury rental building med doorman och en lobby som hade mer marmor partenontemplet i Aten. Lägenheten var inte fy skam heller med alla lyxattiraljer som högglansiga köksluckor, granitbänkskivor och rostfritt stål. Frågan är bara hur himla dyr hyran är. Säkerligen mer än jag tjänar i månaden. Ja ja, en dag så kommer nog min prins också.

No comments: