Oct 24, 2008

Bostadsproblem
Jag ringde i morse till bostadförvaltningskontoret och frågade varför värmen inte är på fastän det är kyligt ute och enligt lag så måste hyresvärden ha satt på värmen vid det här laget. Tydligen så är jag inte den enda som har klagat för killen som jobbade på kontoret lät rätt less på den frågan. Han svarade att de jobbade på att rätta till felet. Det är varmare inomhus nu ikväll, men det kan bero på att det är varmare ute. Förhoppningsvis är dock felet lagat.

En annan trist sak är att jag fick mitt nya hyreskontrakt för nästa år. Min hyresvärd vill höja hyran med 400 kr utöver de runt 13.000 kr jag betalar i hyra per månad. Jag var överraskad över höjningen då ekonomin har brakat ihop och några av mina kolleger har inte fått någon hyreshöjning i år. Jag får ta och ringa förvaltningskontoret och försöka förhandla. Vi får se hur det går. 

No comments: