Oct 28, 2008

Surtisdag
Idag var jag himla sur i morse. Det började med att det ösregnade när jag skulle ta mig till jobbet. Det är inget vidare roligt att åka tunnelbana när det regnar. Nedgångarna till tunnelbanestationerna blir översvämmade och man får hoppa över jättepölar. Jag var redan grinig när jag gick till CVS (apoteket) för att köpa lite medicin.

Jag betalade med mitt rabattkort för medicin. Jag har ett kontokort där jag sätter in pengar innan skatten är avdragen och som bara får användas till att betala för sjukvård. Tyvärr så ville inte kortet betala för mer än hälften av summan av någon anledning. Jag fick vackert punga ut resten med egna pengar. Gissa om jag var sur när jag kom till kontoret. Jag ringde upp korttjänsten och kollade mitt saldo. Jag har över 300 dollar på kontot och jag kunde inte betala en summa på några dollar. Typiskt USA att saker och ting inte fungerar som det skall. Morr!!!

No comments: