Oct 26, 2008

Storm
Igår hade vi höstens första riktiga storm, med riktiga paraplydödare till kastbyar, ösregn och åska. Jag stannade hemma fastän det var lördagskväll och J textade vid midnatt att han var på väg till Barracuda och undrade om jag ville möta upp med honom. Jag tackade artigt nej då jag kände att jag inte ville gå ut i ruskvädret, inte ens ett halvt kvarter till Barracuda. Resultatet från stormen ligger nu på min uteplats. Jag antar att jag borde kratta, men jag har inte tid idag. Jag skall alldeles strax hämta ut tvätten och därefter skall jag på ett pumpkin carving party. 

Höststämning på uteplatsen.



2 comments:

Pinglan said...

Vad är pumking craving party för något??

DOA said...

Man samlas och karvar ut en ljuslykta av sin medhavda pumpa och umgås. Det är en ursäkt för att äta massor av godis.