Oct 13, 2008

Slömåndag
Idag var det Columbus Day här i USA och dagen till ära så hade jag ledigt. Jag kallar helgdagen för "kill all the indians and take their land day". Det är ju inte politiskt korrekt för det skulle i så fall heta "kill all the native Americans and take their land day". Egentligen firar man att Columbus upptäckte Amerika och här i New York är det någotslags inofficiell nationaldag för italienare med parad upp längs 5e Avenyn med pompa och ståt. Själv är jag bara glad att jag har ledigt en måndag och slipper gå till jobbet. 

Jag har tillbringat dagen med att sova länge, gå till gymmet och gå på en fikadejt. Jag träffade G på Starbucks och vi tog med fikat och satte oss i Madison Square Park och snackade. G är trevlig men jag kände inte mig inte attraherad av honom. En bidragande orsak (må jag brinna i helvetet) är att han inte tränar alls. Jag kräver ingen perfekt kropp, men jag försöker leva ett aktivt liv och det minsta jag begär är att den jag är tillsammans med också gör det eller åtminstone försöker i mån av tid. 

På vägen hem så passerade jag min kompis Ms lägenhet. Jag har ringt honom flera gånger utan att han besvarat mina samtal. Nu ringde jag honom och hotade med att komma upp då jag var utanför hans lägenhet. Jag vet att han jobbar hemifrån och dörrmannen känner mig så jag hade nog kunnat  snacka mig in. Utpressningen gav resultat. Han messade och förslog middag imorgon. Det skall bli kul att träffa honom och förhoppningsvis planera Halloween. 

No comments: