Oct 15, 2008

Debattkväll
Jag missade den sista presidentdebatten. Jag gick på bio med M, en irländsk finansnisse. Vi gick och såg Body of Lies, en Ridley Scott spionthriller som utspelar sig i Mellanöstern. Filmen var riktigt bra större delen av tiden och Leonardo DiCaprio och Russel Crowe gjorde bra skådespelarinsatser. Det höll dock på att nästan inte bli av. M kom försent då det var en bankkris i Bahamas som M behövde reda ut innan han kunde gå på bio. Turligt nog så visar amerikanska biografer en zillion med trailers innan själva filmen så vi hann i tid trots att vi var försenade. 

Efter bion så gick vi och tog en kopp te i Madison Square Park då det var en vacker kväll. M tyckte att jag skulle skaffa mig en hobby och han gav mig en utmaning. Han vill att jag skall hitta någonting att göra i New York som gör mig exalterad och sedan göra det med honom. Just nu har jag ingen aning om vad jag skall hitta på. Jag har dock en vecka på mig att fundera ut någonting. Keep you posted.  

No comments: