Oct 11, 2008

Lördagskväll i Chelsea
Idag har det varit nästan sommartemperaturer här i New York, nåja sommartemperaturer för Sverige men inte direkt New York. Jag tröttnade på att sitta hemma och gick ut och tog en öl med en R som  jag chattat med. Han skulle träffa några kompisar på Gym Bar och han övertalade mig att komma ut. Jag släntrade över till Gym Bar vid sjusnåret. 

Det var en ovanligt varm kväll och gayboysen var ute i full styrka. Restaurangerna hade sina fönster öppna ut mot 8e Avenyn och uteserveringarna var fullsatta med gäster. Det är alltid liv och rörelse i mina kvarter men efter mörkrets inbrott så ändrar gatulivet karaktär. Speciellt på helgerna blir stämningen mer förväntansfull när folk går omkring klädda för en utekväll. Det känns som om luften blir mer elektrisk på något sätt. 

Gym Bar var fullpackad med mer eller mindre gymmade killar. Jag tog en öl och snackade med R och hans kompisar innan jag gick hem vid nio. Jag kände mig ganska så sliten efter dagens träning och det var skönt att komma hem innan gryningen för en gångs skull. Jag antar att jag håller på att bli gammal. 

No comments: