Oct 23, 2008

Kylslaget
Temperaturen i New York har börjat krypa ned mot 5 grader Celsius på natten. Min lägenhet är inte direkt varm och mysig just nu för min kära hyresvärd har inte satt igång värmen. Jag sitter här påbyltad med tröja och raggsockor och surar. Imorgon så tänker jag ringa förvaltningskontoret och fråga vad de egentligen håller på med. Jag betalar runt 12.000 kr i hyra i månaden och då ingår faktiskt värme i det priset enligt hyreskontraktet. Jag har faktiskt inte lust att betala för någonting jag inte får. Morr!

2 comments:

Pinglan said...

Oh, no! Heeemskt med kall lägenhet!
Vi hade en liten köldknäpp för ca en månad sedan och då var elementen iskalla så jag ringde "argt" till fastighetskötaren. När jag kom hem efter jobbet var elementen varma så man tjänar på att "morra" :-D

DOA said...

Nu har jag ringt fastighetskontoret och klagat. De sade att de var medvetna om problemet och att de jobbade på det. Hum, jag är inte helt övertygad om intenstiteten på sagda arbete.