Oct 22, 2008

Tisdagsgalej,
Min kompis H kom hem till mig vid sextiden på kvällen. Vi började kvällens galej med ett par cosmopolitans. Jag har blivit riktigt duktig på att blanda till den drinken. Vi satt runt mitt köks/matsals/arbetsbord och updaterade varandra på våra liv.

Efter drinkarna så var det dags för middag. Jag tog H till Kuma Inn som ligger på Lower East Side. Det är en liten restaurang som serverar sydostasiatiska tapasrätter. Stället är väldigt diskret och garanterat turistfritt. Det finns bara en liten skylt utanför som skvallrar om restaurangens existens. Själva restauranger ligger en våning upp och man går upp för en smal trappa. Det känns som om man är på väg hem till någon. Vi kom dit strax innan åtta och fick det sista oreserverade bordet. Stället har inte alkoholtillstånd just nu så man kan ta med sig sin egen dricka mot en serveringsavgift. Vi nöjde oss dock med vatten då vi skulle vidare ut i New Yorks nöjesliv. Efter den supergoda middagen så tog jag H till Eastern Bloc som ligger i East Village. Det är en hål i väggen bar med sovjetisk kitschinredning. Vi tog bara en drink där då stället var ganska så tomt.

Efter drinken på Eastern Block åkte vi till Chelsea och gick på g lounge. Där var det lite mer folk och några riktigt snygga killar att titta på. Vi tog en drink där innan vi begav oss hem. Väl hemma så varvade vi ned med en sista cosmo runt köksbordet innan det var dags att lägga sig. Jag var rättså seg imorse, men vi steg ändå upp tidigt. Jag såg till att H kom på tåget ut till flygplatsen och sedan så gick jag till jobbet.

1 comment:

Håkan Steenberg said...

Tusen Tack Vännen!

Det var kanonkul att få komma och få en snabbtitt in i ditt Sex-and-the-City liv, mitt i det stora äpplet.

Min version av kvällen kan du läsa på min blogg, under rubriken "En kväll med för många Cosmopolitans". Du hittar inlägget här: http://bogpappan.blogspot.com/2008/10/en-kvll-med-fr-mnga-cosmopolitan.html

Kram

Håkan