Oct 14, 2008

Lyxproblem
Just nu är jag småsur på mitt ex D. Jag brukar beställa måttsydda skjortor av en thailändsk skräddare som kommer till New York en gång om året. Det här året har jag inte fått ett email från honom med hans reseschema. Jag trodde att han kanske avvaktade med att åka över med tanke på ekonomiska krisen. Nu visade det sig att han missat att skicka mail till mig, men väl skickat mail till mitt ex D. D glömde att informera mig om detta fastän vi talats vid regelbundet så nu har jag missat skräddaren. Liiite surt när jag avvaktat med att köpa skjortor för jag ville ha måttsydda sådana. Snacka om lyxproblem.

2 comments:

Anonymous said...

Hej!

Detta verkar handla om att du varit i Thailand. Lucky You!
Jag har också äckliga lyxproblem ibland. Men bara ibland. Jag skulle vilja hitta en riktigt duktig thailänsk skräddare som skapligt billigt kan sy upp en elegant festklädsel efter mina önskemål.

Mvh

Ola Dahlbäck
oladahlback@hotmail.com

DOA said...

Nja, jag har faktiskt aldrig varit i Thailand. Den här skräddaren åker runt i USA och tar upp beställningar sedan så syr flinka små barn upp kläderna i Bankok. Nu kommer jag troligtvis att anlita en amerikansk tjej som har en firma som gör samma sak till lite dyrare pris.