Oct 30, 2008

Livets små överraskningar,
Jag gick till jobbet idag då det var iskallt i min lägenhet. Det kändes som om jag skulle tillfriskna snabbare på mitt varma kontor än i min utkylda lägenhet. Jag ringde faktiskt till fastighetsförvaltaren och klagade på att det inte fanns någon värme för andra gången. Den här gången så förhörde jag dem angående orsakerna till värmebristen. Tydligen så höll de på att justera pannan inför säsongen. Jag höll på att svara att vad är det att justera. Det är bara att trycka på on knappen. FNYS!

När jag kom hem så möttes jag av en ljuvlig värme när jag öppnade dörren till min lägenhet. Nu har jag äntligen värme.  Det var en trevlig överraskning. En mindre trevlig överraskning var ett brev från skattemyndigheten som påstod att jag betalat för lite skatt för 2005 . Därför skall jag betala en straffavgift på 100 dollar. Jag förstår inte alls hur de resonerar och varför jag skall betala en straffavgift och inte själva kvarskatten. Jag får kontakta min revisor som deklarerade åt mig det året och diskutera detta. Roligare saker kan man ju ha för sig på en fredag. Suck!

No comments: