Oct 23, 2008

Onsdagsdepression
Jag hade lite tid över på jobbet igår så jag räknade över min månadsbudget. Jag tycker alltid att jag har ont om pengar fastän jag inte slarvar så mycket med min ekonomi. Ja, jag vet ju att jag bor i New York. Allt är ruggigt dyrt här och speciellt på Manhattan. En snabb överslagsräkning visade vad jag misstänkte. Jag har inte så himla mycket pengar att röra mig med när alla räkningar är betalda och besparingar undanlagda. Fasiken också! Jag som ville leva lyxliv, nu blir det vardagsliv istället.

Jag kände mig lite smådeppad och då passade det bra att träffa J på Posh för lite happy hour efter jobbet. Vem kan motstå halva priset på drinkar. En öl kostade bara 3 dollar. Det får nog bli mer happy hours för mig i framtiden med tanke på min ekonomi.

No comments: