Nov 29, 2008

Grönakortlotteriet
Idag har jag anmält mig till "Green Card Lottery" eller egentligen så heter det "The 2010 Diversity Immigrant Visa Registration". Det är ett lotteri där vinsten är arbetstillstånd i USA. Det är lite märkligt hur det och ena sidan krävs en kostsam och komplicerad ansökningsprocedur med advokathjälp och andra sidan så finns det ett gratislotteri för att få "green card". Det vore ju trevligt om det fanns en gyllne medelväg. Jag fyllde i mina personuppgifter på nätet och bifogade ett passkort och vips är jag med i lotteriet. Jag insåg efter att passbilden var tagen att min slipsknut var på sniskan och jag som hade satt på mig min favorit Brioni-slips dagen till ära. SUCK!

Jag är normalt inte så här gravallvarlig, men man får inte le på amerikanska passbilder. 

5 comments:

Pinglan said...

Kan inte låta bli att fnissa för NEJ du är VERKLIGEN så där in real life :-D

Pinglan said...

oups skulle har varit ett INTE med där förstås! Tre nätter med liten tjej som inte vill sova, sätter sina spår erhm..

DOA said...

Trist att höra att lillan inte vill sova. Själv har jag vakat fast mer frivilligt och för ingen egentlig orsak. Jag skall försöka komma isäng lite tidigare idag så att jag inte är så sur som killen på bilden.

Håkan Steenberg said...

Visst ser du sur ut på bilden, men du är alltid snygg!

DOA said...

Tackar och bockar. Fast jag lyckades producera en töntig min i bilden av min Thanksgiving outfit.