Nov 15, 2008

Lördagsklubben
Idag var jag ovanligt tidigt i gymmet och tränade. Jag var i gymmet redan vid lunch. Det var inte så himla mycket folk där vilket är skönt för då slipper man vänta på maskiner eller slåss om löpband. Tyvärr var det inte heller så himla mycket ögongodis där heller. 

Det verkade som om bromsmedicinklubben var och tränade. Var och varannan man hade tydliga tecken på att de gick på bromsmediciner mot HIV, insjukna kinder, uppsvullen mage och vener som verkade nästan vilja poppa ur kroppen på vaderna. Mitt förslag till HIV prevention är att slänga upp några kroppsbilder på män som har gått på bromsmediciner ett längre tag och informera ungdomar om hur man kommer att se ut om man får HIV. Då lär nog flera bögar tänka till både en eller två gånger innan de har oskyddad sex. Visst är det krasst, men skrämselpropaganda fungerar alltid och vad är väl mer skrämmande för en tonåring bög än att bli ful. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det är otroligt trist att HIV nu ökar igen, och att ökningen sker bland de yngre bögarna. Jag tycker att ditt förslag till HIV-preventiv reklam är KANONBRA!!!

DOA said...

Tack för att du gillade mitt förslag. Jag har alltid tyckt att den där HIV-preventionsreklamen med snygga unga killar ger en falsk bild av verkligheten. Jag funderade dock på att radera mitt inlägg efter att ha läst det. Det var ganska så kontroversiellt det jag skrev, men jag står för det så jag lade ut det.