Nov 21, 2008

Oops, I did it again!
Nej, jag rakade inte av håret, körde på bilar alternativt paparazzi eller gick på offentlig toa barfota som Brittney. Rubriken syftar på min något dåliga vana att gå ut och festa mitt på veckan. Planen var att ta en drink med en kille, R, på Le Zie 2000. Det är en lokal restaurang som har en trevlig loungedel.

Det höll dock inte på att bli av för när jag kom instormande och tittade mig omkring så tyckte jag mig inte se honom. Jag gick till baren och beställde en drink och inväntade honom eftersom baren är dit man går först. Så är det i alla fall i min värld. Efter ett tag, det vill säga när jag fick drinken så blev jag lite otålig. Jag skickade honom ett SMS där jag meddelade att jag var i baren. Svaret var kort och koncist: vänd dig om! Där i en soffa satt R. Jag hade sett honom i ögonvrån, men då det satt några tjejer bredvid honom så trodde jag att han var med dem. Ehm..sedan så hade jag inte glasögonen på mig heller så jag såg väl inte så bra.

Min fina plan att bara ta en drink gick i kras då R visade sig inte bara vara söt utan också charmerande och rolig att prata med. Det slutade med att jag drack fyra drinkar och vi stängde stället i princip vid midnatt. Vid det laget var jag glad i hatten och hormoniell, vilket R också var så vi hamnade hos honom. Han bodde i vad i folkmun kallas "the gay dorm". Det är ett hus som ligger tvärs över gatan från g lounge. Väldigt praktiskt ur raggningssynpunkt om man går till g lounge. Väl hemma hos honom så tog vi en öl och hade kaninsex till klockan halv tre på morgonen. Turligt nog så bor han bara ett par kvarter från mig så det tog inte lång tid att gå "the walk of shame" hem i vinterkylan. Jag kastade mig i säng vid tre.

Jag borde nog ha tagit sovmorgon, men jag vaknade vid åtta så jag gick till jobbet. Jag känner mig dock en aningen bakis och skakis just nu. Inte hjälpte det att vi just hade brandövning på kontoret. Jädrans högljudda sirener!

No comments: