Nov 10, 2008

Lång dag
I morse krälade jag ur sängen vid åtta. Orsaken till att jag steg upp i denna okristliga tid på en söndag var att jag åkte och träffade min kompis L från Sverige, som är på besök i New York. Vi tog en buss från Port Authority Bus Station till Woodbury Commons Outlet Mall vid tio på morgonen. En timme senare så var vi mitt ute på bonnvischan. Fast där ute ligger då Woodbury Commons med sina över 200 outlet affärer, ett shoppingnirvana med över 200 affärer. Vi shoppade loss i över 7 timmar. Fast det var väl mest L som shoppade. Min budget var lite mer begränsad än hennes. Jag lyckades dock göra fynd. Det blev en snygg slips från Mr Pink och massor av kalsonger från Jockey.

Den fejkade klockstapeln i fejkbyn Woodbury Commons.

Väl hemma vid åtta så blev det en snabb middag och sedan så bar det iväg till en filminspelning. Jag var statist i filmen Big Gay Musical som min kompis C regisserar. Jag var med i ett par scener fast mina roller var väldigt blygsamma. Jag går förbi skådespelarna i några scener. Det var dock kul att hjälpa min kompis C. Problemet med filminspelningar är att dessa tar tid. Jag var där vid nio och först vid halv elva så filmades första scenen. Jag blev inte ivägsläppt förrens vid kvart över ett. Mina rollprestationer kommer kanske på sin höjd bli några sekunder i filmen och ändå så tog det ett par timmar att filma. Att göra film är verkligen totalt oglamoröst.

1 comment:

Pinglan said...

Det där shoppingmeckat låter UNDERBART! :-D