Nov 3, 2008

Surt sa räven
Idag har det inte varit en rolig dag. Vi fick reda på att våra årliga löneförhöjningar dvs kompensationen för inflationen fryser inne tack vare den ekonomiska krisen. Tyvärr så fryser inte någon av mina räkningar inne utan dessa går glatt upp. Det innebär att jag går back nästa år rent ekonomiskt. 

Dessutom så fick jag reda på idag att jag måste betala 100 dollar i straffavgift för att jag inte förhandsinbetalat tillräckligt mycket inkomstskatt till staten New York år 2005. Det spelar ingen roll att jag betalat in allting som kvarskatt. Staten New York vill ha in skatten i förskott punkt slut. Det är ett sjukt skattesystem i det här landet. Visst, jag kan betala in dessa 100 dollar, men det innebär att jag kommer att spendera 100 dollar mindre i jul. Trist för mig och för den lokala ekonomin. 

No comments: