Nov 7, 2008

Jubileum
Idag är det treårsdagen av att jag började jobba på mitt nuvarande jobb. Jag tänkte ett tag sedan på att det snart gått tre år sedan jag fick ett "riktigt" jobb här i New York. Sedan glömde jag bort detta.

Jag blev nyss påmind om treårsdagen av min sekreterare. Först då fick jag en förklaring till varför mitt passerkort slutat fungera och att jag inte kunde komma in till jobbet via bakvägen. Mittt passerkort var nämligen tidsbegränsat till tre år. Nu har jag dock återigen fått tre nya år på kortet. Egentligen borde jag fira detta, årsdagen alltså och inte tre nya år på passerkortet, men jag vet inte riktigt hur. Det känns som vilken vanlig arbetsdag som helst.

2 comments:

Pinglan said...

Sekreterare?! Värsta lyxen :-D

DOA said...

Ja fast inte så lyxigt som det låter. Jag har typ 20% av henne. Hon är sekreterare åt mina kolleger också. Chefen har en egen sekreterare. :-)