Feb 22, 2009

Biotips!
Ligger i sängen och tittar på 81st Academy Awards dvs Oscarsgalan. Jag tänkte kvällen till ära komma med ett biotips. Igår så tog jag det lungt efter fredagskvällens eskapader och gick på bio med min kompis M. Vi gick och såg Revolution Road med Leonardo di Caprio och Kate Winslet. 

En av de mer återhållsamma scenerna i filmen. 

Både Kate och Leonardo var otroligt bra i filmen som handlar om ett äktenskap som kvävs och går under i en amerikansk förort på 50-talet. Trots att jag vare sig är straight eller gift så kändes temat i filmen aktuellt för mig. Vad som händer när man ger upp sina drömmar och kompromissar för trygghet, kombinerat med rädslan av att inte vara speciell utan bli alldaglig som alla andra är någonting jag kan relatera till just nu i mitt liv. Gå och se filmen! Den kommer inte att lämna dig oberörd. 

No comments: