Feb 9, 2009

Vardagsliv
Jag tänkte fortsätta med ämnet: mitt vardagsliv i bilder. Dagens ämne är att deklarera. En gång om året så åker jag ut till Park Slope i Brooklyn för att deklarera. Jag anlitar en professionell skatteplanerare för att deklarera då det är fruktansvärt komplicerat att deklarera själv. Dessutom så får man så mycket mer pengar tillbaka på deklarationen om man anlitar proffs.

Här inne satt jag och kallsvettades i lördags eftermiddag. Dock gick det bra. Jag fick en hel del pengar i skatteåterbäring.

Park Slope är ett väldigt fint område i Brooklyn med många gamla brownstones. Området är populärt bland bögar och lesbianer. Främst då lesbianer som flyttar dit för att bo in sig i de stora lägenheter som finns och skaffa familj. Området har till och med flera gaybarer.

Mysiga gamla hus i Park Slope.


Det är sällan man ser hus i jugendstil i New York. Dessa är nog det närmaste jag sett här. Fast jag tror dock att de är att betrakta som föregångare rent stilmässigt.

No comments: