Feb 2, 2009

Middag i Harlem
Idag så har jag ätit middag med min kompis B och hans kompis T som också skall åka på kryssningen. De hade bestämt att vi skulle äta barbeque på en restaurang som heter Dinosaur Barbeque och som ligger på 125e gatan och 12e Avenyn i Harlem.

Jag fick vackert sätta mig på ettans tunnelbanan och åka upp till 125e gatan. Två tiggare, den ena mer hög på någonting än den andra och en galning som pratade med någon osynlig senare var jag i Harlem. Restaurangen ligger i ett område som mest kan beskrivas som hamnkvarteren i seriestrippen Assar där allt är nedgånget och byggt av botong som snabbt faller sönder. Själva restaurangen var dock mysig och maten var väldigt god. Jag åt en halv grillad kyckling med coleslaw, corn bread och salt potatoes. Allt detta sköljde jag ned med ice tea. Sedan var det bara dags att sätta sig på ettan tillbaka hem. Den här gången var det bara en tiggare.

Vi satt faktiskt vid bordet längst till vänster i bilden. Bordet hade fortfarande samma rödrutiga vaxduk som på bilden.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Vilket mysigt ställe! Dit kan vi väl gå när jag kommer och hälsar på dig nästa gång?

DOA said...

Jorå, det är väldigt mysig även om det ligger lite småruggigt till. :-)