Feb 9, 2009

Supersocial
Idag har jag varit supersocial även med New York mått mätt. Det hela började med att jag fikade med min kompis R och hennes lilla bäbis klockan två i eftermiddag. Vid fyra träffade jag min irländske bankir M och tog en kopp te. Klockan 7 på kvällen hade jag en fikadejt och då tog jag ytterligare en kopp te. Det var bara för mycket koffein på en eftermiddag. Jag var alldeles hyper och darrig efter den sista koppen te. Det bådade inte gott för nattsömnen. 

Jag hade dock det perfekta botemedlet. Jag träffade min mexikanska älskare på VYNL klockan nio och åt middag. Två frozen cosmopolitans (märkligt nog med sockrad glaskant) och en burgare senare gick vi hem till mig. Jag tände en eld i öppna spisen och vi drack lite glögg innan vi älskade framför brasan. Ja, inte på en björnskinnsfäll direkt utan faktiskt på en mer praktisk och mindre hårig bäddmaddrass. Nu är jag lagom varm och luddig och det är lite mysigt med brasan som fortfarande brinner i öppna spisen. Brasan kastar ett varmt och gyllene sken. Jag tror jag kommer att slockna alldeles strax. 

No comments: