Feb 5, 2009

Ironi?
Livet är bra ironiskt ibland. Jag såg att Uppsala universitet har precis utannonserat en tjänst som är exakt det jag gör här i New York. Jag skall givetvis söka tjänsten då allt är hela havet stormar på mitt jobb just nu. Visst vore det väl ironiskt om jag fick jobbet och flyttade tillbaka till Uppsala. Efter 7 år i New York så hamnar jag precis på samma ställe som jag började. Jag har fortfarande kvar väskorna jag reste med från Uppsala när jag flyttade hit. Jag skulle kanske använda dem i tillbakaflytten. Nåja, jag är ju inte exakt i samma situation. Jag har ju dock 7 års yrkes- och livserfarenhet under bältet och minst 500 martinis har passerat mina läppar. Dessutom så måste jag ju få jobbet först.

Inte direkt Time Warner Center i New York, men ändå rätt ståtliga dubbeltorn.

3 comments:

Pinglan said...

Tänk vad roligt om du kommer tillbaka till Uppsala! Jag håller tummarna!

Håkan Steenberg said...

Jag håller också tummarna för att du kommer till Uppsala - det är ju så nära Stockholm!

DOA said...

Tackar för stödet! Jag måste fila till mitt personliga brev i helgen så att det blir extra snitsigt!