Feb 26, 2009

Förkylt var det här!
Vaknade imorse och kände mig extra trött, seg och hängig. När jag kände efter lite mer så märkte jag att jag var rosslig i halsen och kände mig svullen. Jag har gått och blivit förkyld trots att jag tvättat händerna som en galning och undvikit alla som har varit det minsta sjuka.

Typiskt också att jag blivit sjuk så här strax innan min semester när jag har massor att göra. Idag har jag dock lovat mig själv att bara fixa med skjorttvätten dvs gå till kinesen på hörnet efter jobbet och fixa middag. Resten av kvällen blir till att vila. Förhoppningsvis är detta bara en lätt förkylning och inte influensan med stort i. Tur att det är fredag imorgon och att jag har hela helgen att vila upp mig.

Som extra salt i såren eller kanske plåster på såren så kom det ett mail idag som berättade att jag har kvalificerat mig till att springa New York Marathon 2009. Typiskt också att detta kommer samma dag som jag knappt orkar släpa mig till jobbet. Jag tänker anmäla mig i vilket fall som helst och sedan så får man se om jag springer loppet i år eller nästa år.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Kul att du "vann" en startplats i Marathon (även om du var garanterad). Självklart ska du ställa upp - det är ju en jättegrej. Dessutom är det roligare att träna när man har ett konkret mål.

Krya på dig!

DOA said...

Jo, jag har ju varit med i lotteriet i tre år på raken utan att vinna en plats. Att springa New York Marathon är en punkt på min "bucket list".