Feb 23, 2009

När man får oväntat besök!
Jag har fått en husgäst rent hux flux. Jag har just nu en 23-årig modell/dansare från Paris som bor hos mig i några dagar. Jag gör det som en tjänst åt Mr Darkside. Han känner killen och kunde tyvärr inte hysa honom när han blev utsparkad från sin kompis då kompisens mamma kom på oväntat besök så Mr Darkside ringde och frågade om jag kunde hjälpa honom.

Stackars lillkillen hade dessutom oturen att bli drogad och bestulen på större delen av sin reskassa på någon fancy klubb en av de första kvällarna i New York så han kunde inte ta in på hotell. Man skall passa sig för vad man blir bjuden på. Vill det sig riktigt illa så vaknar man inne på en toalett klockan halv fem på morgonen utan vare sig minne eller pengar. Hur som helst så kraschar han på mitt golv just nu.

5 comments:

Håkan Steenberg said...

WOW - En snygg och vältränad 23-årig modell som kraschar hos dig några dagar! WOW .... alltså - sånt händer aldrig mig. Själv har jag bara träningsvärk, läser reaböcker och mumsar semlor - så ospännande är mitt liv.

DOA said...

Det händer ju inte mig så ofta heller. Han är väldigt söt på "a deer caught in the headlights" sätt.

Jag vill också läsa reaböcker och mumsa på semlor och inte träna och käka tonfisk.

Joanna said...

Tack för väderrapporten :-)

Ska bli skönt med lite miljöombyte!

Må så gott
/ Joanna

Pinglan said...

Men hjälp! Dina bekanta råkar då ut!

Jag önskar att jag vore lika duktig som dig i tonfiskätandet. För många semlor på den här fronten :-)

DOA said...

Pinglan: Semlor finns här i New York på Aquavits dessertmeny = dyrt. Jag är dessutom för lat för att baka dom själv så det blir inte några semlor. Bra va!