Feb 16, 2009

Söndagsrapport
Jag brukar kommentera ibland hur jag aldrig lämnar Manhattan numera. I går söndag så gjorde jag det. Jag hakade på min kompis R och baby S på en utflykt till mörkaste Brooklyn. Vi åkte och hälsade på hennes kompis T. Ts pojkvän C hade fått för sig att laga en massa olika sorters köttbullar. 

Sagt och gjort baby S packades in i bärselen. Hon slocknade givetvis på en gång vilket var bra för resan var rätt så krånglig . Vi tog L tåget från 1a Avenyn en hållplats in i Brooklyn, Bedford Avenue. Där var vi tvungna att stiga av och ta L tåget igen på andra sidan perrongen. Fråga mig inte om logiken bakom detta, men det var banarbete på gång. Sedan så åkte vi L tåget lång ut i Brooklyn, där vi bytte till A linjen för att åka tre stationer in mot Manhattan på den linjen. Jag tror vi var någonstans på Utica Avenue. 

Hur som helst så är det ett område med många fina gamla brownstones, som Harlem fast billigare. Till saken hör också att det är ett svart bostadsområde. Jag stack ut som bara den med mitt blonda hår. Köttbullarna var mumsiga och lilla baby S pallade med allt folk i någon timme innan hon började gallskrika och ville hem. Det passade mig  utmärkt för jag var bjuden på middag hos P och M senare på kvällen. Jag kom hemrumlandes vid midnatt och var dödstrött. Tog en sovmorgon idag då det är helgdag här i USA. President's Day minsann!

No comments: