Apr 24, 2009

Äntligen fredag
Jag har haft väldigt mycket att göra den här veckan och har därmed försummat min kära blogg. Nu är det dock dax för en sammanfattning av veckan som gått. Det har varit väldigt mycket jobb och på kvällarna har jag studerat USAs patentlagstiftning. Jag skall nämligen ta U.S. Patent Agent examen.

Igår fick jag ett tips om ett intressant jobb att söka här i New York. De verkar desperata efter kvalificerade kandidater. Jag skall skicka in min jobbansökan på vinst och förlust. Först måste jag bara slipa till mitt följebrev. Jag kommer att ha tid att göra detta i helgen då den planerade utflykten till Hamptons med mina kryssningskompisar inte blir av. Jag får helt enkelt sitta och knappa in brevet på min bärbara dator ute i trädgården i sol och värme (inte en dag för tidigt).

Annars så kan jag berätta att effekterna från helgens "omprogrammeringskurs" börjar avta. Jag känner att jag behöver skärpa till mig och hålla fast vid min nya positiva framtidssyn för mitt eget bästa.

No comments: