Apr 20, 2009

Helgrapport!
Nej, jag har inte dött och inte har min dator gått sönder heller. Jag har haft en superintensiv helg. Jag har gått på ett Landmark forum. Det är lite svårt att förklara vad det är, men jag skall göra mitt bästa. Det är en intensiv tredagars kurs där man lär sig att leva i nuet. Det är en blanding av livsfilosofi och terapi. Det låter kanske enkelt, men det är det inte. Jag var väl lite skeptiskt och hade kultvarningsradarn på när jag gick dit.

Dock insåg jag redan första dagen att jag hade "issues" med min mamma som jag gått och släpat på i år. Jag lovade mig själv att ringa min mamma och reda ut dem, vilket jag gjort idag. Det gick över förväntan och vi hade ett väldigt bra samtal. Det borde inte ta en massa pengar och timmar av föredrag/terapi för att få en att inse att det är viktigt att reda ut saker.

Samtidigt så har jag besök av min kompis H som har bloggen Bögpappan. Det har varit lite svårt att balansera dels att vara värd och dels att gå igenom en massa skit som jag gått och burit på. Jag tror dock att jag klarat av det ganska så bra.

5 comments:

Livet på den mörka sidan said...

*skickar över stöd och tröst*

DOA said...

Tack! Jag tror inte att sådana seminarier är en snabblösning av problemen. Det är dock en hjälp att se saker och ting lite klarare och ur ett annat perspektiv. Jag har nog lite kvar att reda ut i mitt liv.

Håkan Steenberg said...

Oroa dig inte - du är en perfekt värd vännen!

Pinglan said...

Oj, det var verkligen seriöst av dig att gå livscoaching! Det skulle nog jag med behöva i bland.
Du verkar i alla fall nöjd trots skeptism i början! Hoppas att du mår lite bättre! Kram!

DOA said...

Pinglan: Jo, det var över förväntan. Jag mår mycket bättre nu och har bokat in fortsättningskursen i juni.