Apr 24, 2009

There's a sort of greatness to your lateness
Det sade Fiona spelad av Kristin Scott Thomas till Charles, Hugh Grant, i filmen Fyra Bröllop och en Begravning. Kommentaren anspelar på Charles förmåga att alltid komma försent till varje bröllop. 

Charles och Fiona i Fyra Bröllop och En Begravning

Det är lite så jag känner idag, att det finns en storhet i min senhet. Jag fick nys om ett toppjobb igår. Idag så ringde jag chefen för att kontrollera om det fortfarande gick att söka jobbet. Chefen meddelade att jag var bara någon timme försent ute. Han hade precis fått ett samtal från personalavdelningen att de erbjudigt en av sökande jobbet. Chefen hade en kort arbetsintervju via telefon. Han frågade var jag jobbade och vad jag jobbade med. Ju mer jag berättade destu mer besviken kunde jag höra att chefen blev över att jag ringde försent. Han bad mig trots allt att skicka min CV.

Jag mailade min CV och det dröjde inte mer än några minuter förrän jag fick ett svar. Chefen sade att om jag kontaktat honom några dagar tidigare så hade jag varit toppkandidaten. Nu var jag dock sent ute och han trodde att den andra kandidaten kommer att tacka ja. Han avslutade mejlet med att säga att om det blir nya lediga tjänster så skall han kontakta mig. Min vanliga tur att vara någon dag för sent ute. Suck!

No comments: