Apr 29, 2009

The Winner Takes It All
Spelar just nu ABBAs "The Winner Takes It All" och jag är tyvärr inte vinnaren i sångtexten utan loosern. Idag har jag varit med om mitt livs första reservjobbintervju. Jag gick alltså på en jobbintervju för ett jobb som någon redan tackat ja till igår. Jag fick reda på detta tidigt i intervjun och tacka gudarna att jag är bög och lärt mig hålla god min i elakt spel. Det har jag min första pojkvän här i New York att tacka för (Greg the Bastard).

Själva intervjun gick bra. Det var mer mysstund och jobbsnack än regelrätt tredje gradens korsförhör. Det som smärtar mig mest är att de hade gått med på att sponsra mitt green card utan några problem. Jag hade inte haft några problem att byta jobb. Om jag bara hade fått reda på detta jobbet tidigare. Ha, samma gamla visa på repeat. Det är nog dags att byta skiva snart eller snarare updatera min play list.

Nu känner jag mig bara trött in i märgen och emotionellt urkramad. Ikväll blir definitivt inte några studier. Jag känner bara för att sova. Kanske får detta någon mening imorgon. Just nu känns det mest obegripligt och underligt.

6 comments:

Livet på den mörka sidan said...

*skickar över lite tröst*

DOA said...

Tack det kan behövas. Jag kände mig bara så bränd och besviken idag.

Håkan Steenberg said...

Otroligt oproffsigt av dem att kalla dig till intervju när någon annan redan tackat ja till tjänsten. Det är ju rent märkligt, man blir förbannad!

Du ska se att det kommer något mycket bättre!

DOA said...

Jo det var oproffsigt. Jag citerar vad min bankirkompis sade när han fick höra detta. "Those BASTARDS! (belfastdialekt)I hope they get screwed over by this person (vinnaren).

Pinglan said...

Oj, vilken vecka du har haft!! Här kommer massor av tröstande kramar!!

DOA said...

Tack, det behövs. Just nu är jag i en nere-period.