Apr 1, 2009

Pluggågren
Jag trodde i min enfald att det var slut med studier efter att jag disputerat. Hej vad man bedrar sig, kärringen tar sig som Lill Lindfors sade. Jag har precis börjat studera för att bli U.S. Patent Agent. I introduktionen hade dom pedagogiskt slängt in några exempel på frågor. Det var inte alls pedagogiskt för jag fattade ingenting av frågorna! 

Många har sagt till mig att du är så himla smart som har doktorerat och allt. Det är bara en myt att jag är supersmart eftersom jag fattade ingenting av frågorna. Engelskan är mitt andra språk och jag talar det hyfsat bra. Tyvärr är byråkratengelska totalt obegripligt och patentverket har sin egen underliga logik.

Jag höll nästan på att hyperventilera vid tanken på att jag måste klara 70 frågor av 100 på testet. Jag kom dock ihåg att jag inte hade någon brun papperspåse hemma att hyperventilera i så jag gav upp det där med hyperventileringen. Istället insåg jag att här kommer krävas blod, svett och tårar samt alla hjärnceller jag har kvar för att klara detta. För klara provet det skall jag minsann göra. 

4 comments:

Pinglan said...

Oj, jag kan tänka mig att patentverket kan vara svårt att förstå. "Byråkratspråk" är ju svårt på vilket språk som helst ju.
Men det är väl klart att du fixar det! Du har ju doktorerat ;-)

DOA said...

Hahahaha! Sant det kan inte vara värre än att disputera.

Håkan Steenberg said...

Postat den 1 april - är det ett aprilskämt?

DOA said...

Jag önskar att det var ett aprilskämt. Det kommer nog att förekomma lite mer plugg på den här bloggen ett tag framöver.