Apr 30, 2009

Strange world
Idag har det verkligen varit upp och nedvända dagen. Jag är fortfarande upprörd över gårdagens något märkliga jobbintervju. Hur visar jag detta? Jo, genom att skicka kort och tacka för att jag fick komma på jobbintervju. Det här är tydligen någonting man skall göra i USA. Tyvärr så kunde jag inte direkt skriva vad jag kände utan fick skriva någonting artigt och vänligt. Jag vill ju inte direkt bränna några potentiella broar.

Istället så gick jag och tog några öl med E på en bar som passande nog heter Nowhere. (Med tanke på vart min karriär är på väg.) Det är ju trots allt Valborg så lite öl sitter inte helt fel. Nowhere är en dive bar som ligger på 14e gatan mellan 1a och 2a Avenyn. Det är mest lokala stammisar som går dit. Idag var det av någon anledning en hel del transsexuella där och hundägare. Normalt får man inte ta hunden in i baren, men det verkar gå bra på Nowhere. Ett riktigt hak med andra ord.

Jag träffade E för första gången för några år sedan på en klubb som hette Area 10018. Jag var där med en svensk kille som var på besök i New York. Vi var på dansgolvet och hur det nu bar sig åt så var plötsligt E mellan oss och vi dansade tätt tillsammans. Tätt nog för mig att känna Es stånd. Vi träffade på E igen utanför klubben och jag minns att vi försökte övertala honom att följa med oss till ett hotellrum och ha sex. E tvekade länge men tackade sedan nej.

Jag träffade på E några gånger till på bland annat BANK som var en annan populär klubb. Fast jag lärde inte känna honom på riktigt förrens jag chattade och träffade hans dåvarande pojkvän M, som jag blev vän med. Jag blev lite lätt chockad när jag insåg att E var Ms pojkvän, men på den vägen är det. Dom var tillsammans när jag träffade E första gången, därav hans tvekan. New York är ibland en liten håla.


2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det är tungt ibland, jag vet, men du gick iallafall ut och fick lite Valborgsfirande med en kompis! Bra också att du skrev ett tackkort - vem vet, kandidaten de vill anställa kanske inte skriver på kontraktet, slutar efter en vecka eller blir förflyttad till Alaska! Allt kan hända, och du har gjort ett mycket gott intryck på företaget - det kan du ha nytta av i framtiden!

DOA said...

Tack för de uppmuntrande orden. Förhoppningsvis så leder detta till någonting bra. Helst inom två månader. Vi får väl se.