Apr 12, 2009

Påskpyssel II
Hur svårt är det att fixa sex i New York egentligen? Inte alls svårt om man är bög eller så har jag i alla fall hört. Jag har varit dunderförkyld i tre veckor så jag har inte varit ute på marknaden. 

Jag hade två sexdejter inbokade igår. Det var ju påskafton och jag behövde ju ta igen lite förlorad tid. Den första dök upp vid fem. Det visade sig att han jobbar som pianist på The Metropolitan Opera. Vi hade en herdestund mellan matine- och kvällsföreställningen. Det var trevligt att komma tillbaka in i gamet igen. 

Min andra dejt skulle bara gå på manipedi efter jobbet i mina kvarter och så skulle vi träffas efter det. Tyvärr så blev det inget av det. Jag fick ett text när han var på nagelsalongen, men sen så blev det tyst. Jag fick ett text vid midnatt då han berättade att hans telefon dött. Jo jo...

Jag skulle ha haft en sexdejt imorse klockan elva med P från London. Vid nio ringer min irländske kompis M och vill käka frukost med mig och släpa med mig till New York Auto Show. Han vill träffas klockan elva. Det är precis då min sexdejt skall dyka upp. Jag mumlar någonting till M om att jag har brunch vid tolv. M kontrar med att fråga om jag kan flytta brunchen till två. Jag lovar att återkomma när jag "kollat upp brunchen". Jag kollar min mail för att se om P har hört av sig. Jodå, det finns ett mail i min inbox. P är tvungen att avboka då han fått ryggskott. Nu blir det bilshow istället för sexshow. På något sätt känns det lite som ett nedköp. 

Nu är det dags att fixa mig iordning och kordinera allting. Klockan är ju bara 10 på morgonen. Pust!

2 comments:

Pinglan said...

"text" det är att ha blivit amerikaniserad minsann :-)

DOA said...

Oooh ja, jag har tyvärr blivit amris här. :-)