Apr 5, 2009

Underlig dröm
Jag drömde imorse att jag blivit dömd för osedligt beteende (läs homosexande). Straffet var att tillbringa två veckor i något slags homoläger. Min advokat tröstade mig med att peka på en bild med unga snygga killar och säga att huvuddelen av de andra internerna var unga och snygga och gay. Väl vid porten till lägret som märkligt nog var receptionen till Soho house i Meat Packing dvs flådigt värre så insåg jag att jag glömt att ta med egna sängkläder. Man skulle visst ha packat med egna lakan. Det var då jag vaknade upp från drömmen. 

Jag tittade mig omkring och insåg att jag inte var i min säng. Jag var hemma hos P & M. Jag hade blivit otroligt trött efter gårdagens middag hos dem och tackat ja till att sova över i deras gästrum. Mitt enda försvar för att jag slocknade så plötsligt var att det varit en lång dag (egentligen en massa drinkar och vin).

Jag vaknade snortidigt av någon obegriplig anledning. Resten av dagen gick åt till att plugga patentlagstiftning tills min stylist O kom hem till mig och klippte mig. Vi klämde en flaska prosecco och snackade skit medans han klippte mig. Skönt med lite vardagslyx i tristessen. Efter klippningen så bar det iväg till sagda middagen och in i dimman. 

2 comments:

Livet på den mörka sidan said...

Fan jag vill också ha en egen stylist. Jag är avundsjuk . Jag är nog egentligen en kidnappad prinsessa. Ingen i min släkt är så glamourberoende som jag är.

DOA said...

Jag vet inte om det är så glammigt, men O är utbildad frisör. Han tröttnade att jobba på salong och freelansar med att klippa folk hemma hos dem. Det är billigare än att gå på salong och klippa sig och mycket bekvämare.