Mar 18, 2009

En sista kryssningshistoria
Jag är nog inte helt över kryssningen även om jag nu är tillbaka i vardagslunken med en härlig hostförkylning. Den sista eftermiddagsdansen på kryssningen är traditionellt ett poolparty. Jag hade sparat följande fina outfit till den. 



Det skall föreställa en svensk simmare. Jag sydde ett sverigemärke på badbyxan. Man kan skymta den på ena höften. Dessutom sydde jag ett märke med den svenska flaggan på ena skinkan. Tres chic!



T-shirten är faktiskt en äkta IKEA t-shirt. Tack C! Fast texten på t-shirten är min egen och jag tycker faktiskt att den kunde bli IKEAs nya slogan. Texten visade sig mycket effektiv då jag redan i hissen på väg till festen blev tafsad. In i hissen hoppade en supersnygg kille i bara badbyxor. Han läste texten och körde sedan resolut ned handen i min badbyxa och lekte runt lite. Sedan så hoppade han kvickt av när hissen stannade. 

Vad gör man? Undrar vad Magdalena Ribbing skulle säga om detta!  Jag blev lite chockad av det framfusiga beteendet så jag hann inte ens protestera. Till saken hör att vi var inte ensamma i hissen. Det var bara att hålla god min i elakt spel och ta det hela som en komplimang. Jag tror att killen var lite full eller hög. 

Festen fortsatte dock lysande. Det var gratisdrinkar i en timme och dessutom så stötte jag på Hotlanta, den snygga killen från Atlanta som jag hoppat i säng med tidigare. Vi drog ut på dansgolvet och hånglade loss. Fick dock erfara att minimala speedos inte direkt döljer när man får stånd. Tur att jag kunde trycka mig extra nära någon på dansgolvet för att dölja mitt tillstånd. Fast det var inte direkt någon långsiktig lösning på problemet. Det var dock en underbar avslutning på sista stora festen. 

5 comments:

Pinglan said...

Ha ha t-shirten var obetalbar!!! :-D

DOA said...

Jag var nog lite småfull på rödvin när jag kom på texten. Hehehehe!

Anonymous said...

Du kan nu dra dig tillbaka som T-shirt miljonär. Lysande!!

Håkan Steenberg said...

Sätt T-shirt trycket i produktion. Jag köper gärna ett exemplar!

DOA said...

Jag undrar vad IKEA skulle säga om storskalig produktion. Trademark infringement law suit kanske.