Mar 28, 2009

Säkerhetsventil
De senaste veckorna har jag gått i en enda trött snordimma. Massor att göra på jobbet och bara dåliga nyheter på jobbsökningsfronten har också gjort mig frustrerad. Jag brukar stressa av antingen genom att ha sex eller annan social aktivitet som tex dricka martinis. 

Igår fick jag tillfälle att släppa ut lite frustration. Nej, inte sex då jag fortfarande känner mig lite förkyld. Istället så söp jag till det. Min kompis M från London är i New York och jag träffade honom och hans tjejpolare S på Barracuda. De hade ett försprång vad gällde antalet öl och jag gjorde mitt bästa att hänga med i deras tempo och komma ikapp dem. Jag skulle bara ta ett par öl, men det blev nog en hel del öl.  För plötsligt så var jag och M kalasfulla och på Eagle och klockan var tre på morgonen. 

Det var inte nådigt att vakna imorse. Jag trodde jag skulle dö av baksmällan. Dessutom så bestämde sig bitchgrannen ovanför att klockan 10 en lördagsmorgon är den bästa tiden att flytta. Det var hopplöst att försöka sova när hon dundrade på som en elefant i våningen ovanför. Nu börjar jag dock känna mig som en människa igen efter att ha ätit pizza och druckit en sojlatte samt promenerat och hämtat mitt racenummer för morgondagens lopp. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Vad är det för lopp du ska springa? New York Marathon är ju inte förrän i höst!

DOA said...

Jag körde ett biathlon imorse. Hur trött som helst nu.